× המגזין
כלים
אודות
קשר
שירותים


חזרה למעלה
רוצה להתעדכן במאמרים מעניינים, טיפים וכלים מעשיים, ועוד הפתעות?
אפשר להוסיף תזכורת ביומן להיכנס לאתר מדי פעם, אבל יותר פשוט לקבל את זה ב"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו:
רק לחיצה כאן ומגיעים לעמוד הרישום
הבנתי, לא רוצה לראות את ההודעה הזאת היום
חומרה
אריזה שמעוררת את המוצר לחיים
כשמשחקים קצת עם המוצר בידיים, אפשר פתאום לגלות איך רואים אותו מזווית אחרת. וכך, בלי שינוי במוצר עצמו, אפשר להציג אותו באופן חדש ולעורר את הדמיון הצרכני.
[אוזניות Note של Panasonic. עיצוב: Scholz & Friends, גרמניה]
זיהוי נכון של הרגלים בעייתיים כדרך לפתרון
לפעמים, זיהוי נכון של צורך בממשק משתמש יכול להיות קשה דווקא כי אנחנו מסגלים לעצמנו הרגלים שעוקפים את הבעיה, בדיוק כמו "קליקים" מיותרים שהופכים להרגל בתוכנה או יישומון.
הדרך הנכונה במקרה כזה היא לא הסתכלות על תכנון המוצר - הסתכלות ששבויה בהרגלים שלנו, אלא דווקא מבט ביקורתי על אופן השימוש הרגיל בו.
הנה דוגמה טובה ממוצר חומרה פשוט: מה עוד אפשר לחדש בשקע חשמלי? מלבד שינויי עיצוב, נראה שהמוצר עצמו לא השתנה לאורך השנים. אבל מבט מפוכח על אופן השימוש, וזיהוי המעקף שהתרגלנו לבצע (חיבור כבל מאריך), יכול להוות פריצת דרך מחשבתית שתציע שילוב של הכבל המאריך בתוך המוצר עצמו.
[קונספט לשקע חשמלי, עיצוב: Meysam Movahedi]
שעון השעונים
יש הבדל, שלא תמיד שמים לב אליו, בין מידע לבין ידע. הידע הוא שלם ובעל משמעות מעשית, והוא נוצר מתוך שילוב נכון של פריטי מידע בסיסיים.
שעון השעונים הזה מציג את השעה באופן ספרתי, באמצעות מערך של 24 שעוני מחוגים קטנים.
[Saatchi Gallery London ; humanssince1982.com]
שעון אקסטרה-נורמלי
מערכת שכוללת הרבה מידע היא דבר שנשמע טוב, אבל עודף מידע עלול לגרום לבילבול ואפילו לנטישת השימוש.
השעון הזה בנוי כך שמחוג השעות הוא למעשה חתך במשטח עגול ואטום, שחושף בכל רגע את החלק הנכון בלוח המספרים שמאחוריו. באופן זה, רק המידע הרלוונטי מוצג, בהתאם למצב העדכני.
[Ross McBride ; Design Museum London ; normaldesign.net]
Tio
לעתים קרובות, המוצר הטכנולוגי נדרש להציג למשתמש נתון בעל משמעות באופן ויזואלי וברור, כדי לסייע בקבלת החלטה.
Tio הוא מתג חשמלי שעיצב טים הולי, ונועד כדי לסייע לחינוך ילדים לחשיבות הנושא של חסכון באנרגיה. המתג משנה את צבעו בהתאם למשך הזמן שעבר מאז הפעלתו האחרונה, וכך מעודד את הילד לשקול האם כדאי לכבות אותו.
[timholley.de]

מה זה פה? לאן הגעתי?
גם הטכנולוגיה הכי יפה ומתקדמת צריכה קודם כל להתחבר לבני-האדם.
וזה מה שאנחנו עושים ב-"היי־טקסט", מתוך תשוקה ונסיון הן בתחום הטכנולוגי והן בתחום הכתיבה, העיצוב וחוויית הלקוח.
באתר הזה אפשר למצוא מאמרים על תרבות טכנולוגית, מיתוג, שיווק, מיקרוקופי, ובעצם על כל הצד האנושי של הטכנולוגיה, ועל הדרכים שבהם אפשר וצריך לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים. אנחנו מזמינים אותך לקבל כאן טיפים וכלים מעשיים, קצת השראה, ואפילו כמה תרגילים לבחינת התקשורת השיווקית ולפיתוח הנכון שלה.

עוד עלינו ועל מה שאנחנו עושים
עבודות נבחרות שלנו
קריאה לפי נושא
"מרגיז לחשוב על זה, אבל למעשה רוב העסקים שמוקמים בוחרים לעצמם ענף קיים. המצאת הקטגוריה החדשה בתוך הענף, או המצאת הבידול הנכון, יוצרים ברוב המכריע של המקרים את האסטרטגיה העסקית המצליחה."

למאמר המלא...
כלים
השראה
מוזיקה שמנקה את הראש
ציטוטים שפותחים את המחשבה
עוד דברים שמעוררים את הדמיון

העולם האמיתי
הרוב המכריע של המונחים והתפיסות בתחום הטכנולוגי הם השאלה מ"החיים האמיתיים". תחשבו למשל על "חלונות", "שולחן עבודה", "תיקיה", "סל מחזור", ואפילו ה-CC, העותק של הודעת דואר-אלקטרוני, ששמו נגזר מ-Carbon Copy - העתק פחם (זכר לימים שבהם השתמשו בנייר פחם כדי ליצור עותק).
שמות סתומים שמנסים לבטא מקוריות וחדשנות עלולים ליפול למלכודת חוסר ההבנה של מהות המוצר או השירות בעיני הלקוח. שמות השאובים מ"העולם האמיתי" נקלטים מהר יותר, ויש להם סיכוי רב יותר להפוך לשמות גנריים (כמו למשל Firewall).

ניוזלטר ויצירת קשר

"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו: מגזין היי־טקסט בגירסת דוא"ל, עם טיפים, כלים מעשיים, השראה, וכל מה שצריך כדי לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים.
מבטיחים לא להציק יותר מדי, וכמובן לא להעביר את כתובת הדוא"ל שלך לאף אחד.
נרשמים כאן.

ואנחנו גם אוהבים שעוקבים אחרינו:


וכמובן שיש גם עמוד "צרו קשר" מסורתי ומלא, כאן.