× המגזין
כלים
אודות
קשר
שירותים


חזרה למעלה
רוצה להתעדכן במאמרים מעניינים, טיפים וכלים מעשיים, ועוד הפתעות?
אפשר להוסיף תזכורת ביומן להיכנס לאתר מדי פעם, אבל יותר פשוט לקבל את זה ב"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו:
רק לחיצה כאן ומגיעים לעמוד הרישום
הבנתי, לא רוצה לראות את ההודעה הזאת היום
המגזין
 
 
מצליח את מצליח - מטבע וירטואלי
"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו
מגזין היי־טקסט בגירסת דוא"ל: טיפים, כלים מעשיים, השראה, וכל מה שצריך כדי לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים.
מבטיחים לא להציק יותר מדי, וכמובן לא להעביר את כתובת הדוא"ל שלך לאף אחד.
פרטים והרשמה כאן.
מאמרים
מחשבות על המוסר בעידן הטכנולוגי
בתחילת שנות האלפיים כתבתי סידרת מאמרים שעסקו בסוגיות של מוסר בעידן הדיגיטלי-טכנולוגי המתפתח.
המאמרים דיברו על קניין רוחני, גניבת זהות, מלחמת הדורות ואובדן הנעורים, ועיתונות האינטרנט.
המאמרים האלה נכתבו מזמן, והרבה דברים השתנו בינתייים, אבל זה דווקא מעניין לבחון מה היו המחשבות של התקופה ההיא, ואולי לראות מה בכל זאת נשאר רלוונטי, עם התאמות הז'רגון הנדרשות (רמז: לא מעט).

כמה מילים על חדשנות
יזמים נוטים לחשוב על המושג "חדשנות" רק במונחים של טכנולוגיה, ושוכחים שהחדשנות החשובה ביותר היא דווקא בתחום האנושי. האם אלמנט החוויה והבידול תופס את המקום הראוי בתוכנית העסקית שלכם?

זוז או שתלך לאיבוד
זהו סיפור מרתק על שתי תוכנות אנימציה. אבל מהסיפור על שתי התוכנות לא נלמד איך לתכנת יותר טוב, וגם לא איך ליצור אנימציות מוצלחות. מה שאולי כן נלמד, זה איך החלטות שיווקיות, "אסטרטגיות", יכולות לקבוע את גורלו של מוצר.

איך לספר סיפור שיווקי
דאגה של כמה דקות מאיבוד צרור המפתחות האישי הביאה איתה תובנה חשובה על ההבדל בין עולמו של המוצר לבין עולמו של הצרכן: בסיפור שמטרתו תקשורת שיווקית כדאי יותר להתרכז בעתיד ולא בעבר. יעיל יותר לספר איך ייראה עולמו של הלקוח אחרי שהוא ישתמש במוצר, ולא איך נראה עולמו של המוצר לפני שהגיע ללקוח.

חמש שאלות מפתח לתיאור מוצר מנצח
שמתם לב שכל תיאורי ה"אודות" מאוד דומים זה לזה, וחמור מכך - משאירים סימן שאלה גדול אחרי הקריאה שלהם?
הקדשתם זמן כל כך ארוך לפיתוח, שבו עוד יום (כן, יום), ותקדישו מחשבה לשאלות האלו. הן יכולות להוציא אתכם ממלכודת השמות התואר הבומבסטיים והריקים, ולהיות המפתח לדלת הסודית שמובילה היישר למוחות של האנשים.

ארבעה כללים לשימוש נכון ברשימות תבליטים
אנחנו משתמשים לעיתים קרובות ברשימות ממוספרות או ברשימות תבליטים (bullets) כדי להציג מידע במאמר או במצגת. אבל חשוב לזכור שרשימות כאלו הן חלק מהטקסט, ונועדו להקל על הקריאה, ולא לעכב אותה. הנה ארבעה כללים קטנים אבל חשובים שיעזרו לכם להשתמש בצורה נכונה ברשימות.

עשר שיטות פשוטות לחשיבה יצירתית
יצירתיות היא תכונה מעוררת קנאה. כשאנחנו רואים משהו שיש בו את הניצוץ היצירתי אנחנו נפעמים, מחייכים, ובהרבה מקרים גם חושבים לעצמנו "איך אנחנו לא יכולים להיות כאלה?".
אבל את השריר היצירתי שבמוח אפשר גם לאמן. כמו בחדר כושר, אפשר לבצע תרגילים, אפשר להתחבר לרכיבים הנכונים של תהליך היצירתי, ולספק פתרונות יצירתיים לבעיות ולאתגרים. הנה עשר דרכים פשוטות ויעילות.


הקאמבק של הקאמבק
השבוע חשפה חברת נוקיה את דגמי הסמארטפונים החדשים שלה, בנסיון לחזור למרכז הבמה של עולם הסלולר. זה קרה אחרי מהלך שיווקי מבריק: הכרזה מעוררת סקרנות על חידוש הייצור של אחד הטלפונים הפשוטים שלהם משנות הזוהר שחלפו מזמן.
מהסיפור של נוקיה אפשר ללמוד המון. קצת גם על טכנולוגיה, אבל כרגיל, בעיקר דברים מעניינים יותר על מיתוג, שיווק, ותרבות טכנולוגית.

שגיאת ההקלדה שהביאה להדלפה
האם יתכן ששגיאת הקלדה הביאה להדלפת תכתובות הדוא"ל של ג'ון פודסטה, יועצה של הילארי קלינטון בבחירות 2016?
על-פי עיתון ה"ניו יורק טיימס", בהחלט כן.
איך זה קרה, ומה אפשר ללמוד מזה?

רורי סאתרלנד על ערך לא מוחשי
רורי סאת'רלנד, בשתי הרצאות מרתקות ומצחיקות מתוך TED, על הערך הגדול של יצירת "ערך בלתי מוחשי", ומדוע שינוי במסגרת ההתייחסות ובהקשר השימוש יכול להיות שקול לשינוי במוצר עצמו.

לבחור עבור הלקוח
לקוחות הטלפוניה בארה"ב זכו לרפורמה בענף בשנת 1984, אבל לא היתה להם הסבלנות כשנשאלו בתחילת השיחה דרך איזו חברה הם רוצים להתקשר.
יזם צעיר בשם דניס דיס ניצל את העניין, פתח חברת טלפוניה קטנה, ורשם אותה תחת השמות "I Don't Know", "Who Cares" ו-"Who Ever", וזכה לקבל את נתח השוק של כל אלה שהשיבו כך על השאלה.
 
העולם במספרים - תמונות
סטיב ג'ובס, על הקושי שבהמצאת חידושים
זה ממש קשה לאפיין מוצרים על-פי קבוצות מיקוד. פעמים רבות, אנשים לא יודעים מה הם רוצים עד שמראים להם את זה‬.
סטיב ג'ובס, מייסד ומנכ"ל "אפל"



מה זה פה? לאן הגעתי?
גם הטכנולוגיה הכי יפה ומתקדמת צריכה קודם כל להתחבר לבני-האדם.
וזה מה שאנחנו עושים ב-"היי־טקסט", מתוך תשוקה ונסיון הן בתחום הטכנולוגי והן בתחום הכתיבה, העיצוב וחוויית הלקוח.
באתר הזה אפשר למצוא מאמרים על תרבות טכנולוגית, מיתוג, שיווק, מיקרוקופי, ובעצם על כל הצד האנושי של הטכנולוגיה, ועל הדרכים שבהם אפשר וצריך לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים. אנחנו מזמינים אותך לקבל כאן טיפים וכלים מעשיים, קצת השראה, ואפילו כמה תרגילים לבחינת התקשורת השיווקית ולפיתוח הנכון שלה.

עוד עלינו ועל מה שאנחנו עושים
עבודות נבחרות שלנו
קריאה לפי נושא
"כדי להשתמש בטכנולוגיה חדשה גם החשיבה שלנו צריכה לעבור שינוי. לא תמיד השינוי קל , ולכן תפקידה של הטכנולוגיה הוא גם לעזור לאנשים ליצור את השינוי המחשבתי הזה. יותר מזה - זהו לא רק התפקיד של הטכנולוגיה, אלא המבחן האמיתי שלה."

למאמר המלא...
כלים
השראה
מוזיקה שמנקה את הראש
ציטוטים שפותחים את המחשבה
עוד דברים שמעוררים את הדמיון

ראייה עתידית
פעמים רבות בעולם התוכנה, היכולות והאפשרויות פחות משנות. לעומת זאת, החלטות אסטרטגיות וראייה עתידית יכולות לייצר סטנדרטים תעשייתיים או להוריד השקעות לטמיון.
"קורל מוב" היתה תוכנה לאנימציות וקטוריות, שהקדימה את "פלאש" של מקרומדיה. אבל בחברת קורל לא ראו את הפוטנציאל של האינטרנט כיעד לתוצרי התוכנה, והתעקשו לייצא קבצים רק לפורמט AVI. כך הלך והעמיק הבור של "קורל-מוב" עד שנעלמה לגמרי לטובת "פלאש".

» קראו את המאמר המלא

ניוזלטר ויצירת קשר

"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו: מגזין היי־טקסט בגירסת דוא"ל, עם טיפים, כלים מעשיים, השראה, וכל מה שצריך כדי לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים.
מבטיחים לא להציק יותר מדי, וכמובן לא להעביר את כתובת הדוא"ל שלך לאף אחד.
נרשמים כאן.

ואנחנו גם אוהבים שעוקבים אחרינו:


וכמובן שיש גם עמוד "צרו קשר" מסורתי ומלא, כאן.