× המגזין
כלים
אודות
קשר
שירותים


חזרה למעלה
רוצה להתעדכן במאמרים מעניינים, טיפים וכלים מעשיים, ועוד הפתעות?
אפשר להוסיף תזכורת ביומן להיכנס לאתר מדי פעם, אבל יותר פשוט לקבל את זה ב"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו:
רק לחיצה כאן ומגיעים לעמוד הרישום
הבנתי, לא רוצה לראות את ההודעה הזאת היום
תקשורת שיווקית
מדוע המוצר הטכנולוגי שלכם לא צריך להיות מהפכני
כל מי שמפתח מוצר טכנולוגי רוצה שהוא יהיה "מהפכני". זאת פיסגת השאיפות, שיא השיאים, הישג ההישגים.
ואז כל מי שמפתח מוצר טכנולוגי עושה את הדבר הטבעי והמתבקש, וכותב שהוא מוצר "מהפכני".
הבעיה היחידה היא שזה לא נכון.
חמש שיטות טובות להתחיל טקסט
בהנחה שהתגברת על מחסום הכתיבה, לפעמים דווקא כשיודעים המון על נושא מסויים, זה נהיה קשה יותר להחליט מהו המשפט שיפתח את ההסבר.
אז באופן סמלי, לכבוד ראש השנה האזרחית - הנה חמש שיטות אפקטיביות ומוכחות לפתוח טקסט, וגם טיפה הסבר על התיאוריה שבבסיסן.
ארבעה כללים לשימוש נכון ברשימות תבליטים
אנחנו משתמשים לעיתים קרובות ברשימות ממוספרות או ברשימות תבליטים (bullets) כדי להציג מידע במאמר או במצגת. אבל חשוב לזכור שרשימות כאלו הן חלק מהטקסט, ונועדו להקל על הקריאה, ולא לעכב אותה. הנה ארבעה כללים קטנים אבל חשובים שיעזרו לכם להשתמש בצורה נכונה ברשימות.
חמש שאלות מפתח לתיאור מוצר מנצח
שמתם לב שכל תיאורי ה"אודות" מאוד דומים זה לזה, וחמור מכך - משאירים סימן שאלה גדול אחרי הקריאה שלהם?
הקדשתם זמן כל כך ארוך לפיתוח, שבו עוד יום (כן, יום), ותקדישו מחשבה לשאלות האלו. הן יכולות להוציא אתכם ממלכודת השמות התואר הבומבסטיים והריקים, ולהיות המפתח לדלת הסודית שמובילה היישר למוחות של האנשים.
קודי QR - איך עושים זאת נכון
קודי ה-QR הומצאו כדי לאפשר חיבור נוח בין העולם הפיזי לעולם האינטרנט, ולכן כדאי לשלב אותם בדיוק במקומות שבהם דרוש חיבור כזה (למשל שיתוף, הדפסה וכמובן פרסומים פיזיים). הנה כמה עצות ליישום נכון של QR.
איך לספר סיפור שיווקי
דאגה של כמה דקות מאיבוד צרור המפתחות האישי הביאה איתה תובנה חשובה על ההבדל בין עולמו של המוצר לבין עולמו של הצרכן: בסיפור שמטרתו תקשורת שיווקית כדאי יותר להתרכז בעתיד ולא בעבר. יעיל יותר לספר איך ייראה עולמו של הלקוח אחרי שהוא ישתמש במוצר, ולא איך נראה עולמו של המוצר לפני שהגיע ללקוח.

מה זה פה? לאן הגעתי?
גם הטכנולוגיה הכי יפה ומתקדמת צריכה קודם כל להתחבר לבני-האדם.
וזה מה שאנחנו עושים ב-"היי־טקסט", מתוך תשוקה ונסיון הן בתחום הטכנולוגי והן בתחום הכתיבה, העיצוב וחוויית הלקוח.
באתר הזה אפשר למצוא מאמרים על תרבות טכנולוגית, מיתוג, שיווק, מיקרוקופי, ובעצם על כל הצד האנושי של הטכנולוגיה, ועל הדרכים שבהם אפשר וצריך לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים. אנחנו מזמינים אותך לקבל כאן טיפים וכלים מעשיים, קצת השראה, ואפילו כמה תרגילים לבחינת התקשורת השיווקית ולפיתוח הנכון שלה.

עוד עלינו ועל מה שאנחנו עושים
עבודות נבחרות שלנו
קריאה לפי נושא
" אוקיי, ברור שפיתחתם משהו חדשני, וברור שיש שם המון פיצ'רים מהפכניים, וברור שזה עומד לשנות את העולם, לך ולי ולכולם.
אבל עכשיו נטו, בלי כל המילים הגדולות. האם אתם יודעים להסביר בשלושה משפטים מה זה?
נשמע פשוט, נכון?
לא תאמינו כמה המשימה הזאת מתבררת כקשה. "

למאמר המלא...
כלים
השראה
מוזיקה שמנקה את הראש
ציטוטים שפותחים את המחשבה
עוד דברים שמעוררים את הדמיון

טכנולוגיית החושים
כל מי ששמע אי-פעם ויכוח בין חסיד "מקינטוש" למשתמש "חלונות" יודע שאין בויכוח הזה תוחלת. משתמש ה"חלונות" מנסה להתלות בהסברים טכניים, נכונים ברובם, אבל חסיד ה"מק" לא משתכנע מזה, כי טיעונים כאלה לא רלוונטיים עבורו. המוצר של חברת Apple נותן לו משהו אחר לגמרי. חוויה אנושית וחושית עשירה, שחברת "מיקרוסופט" לא תשיג באמצעות שום פיתוח טכנולוגי.

ניוזלטר ויצירת קשר

"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו: מגזין היי־טקסט בגירסת דוא"ל, עם טיפים, כלים מעשיים, השראה, וכל מה שצריך כדי לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים.
מבטיחים לא להציק יותר מדי, וכמובן לא להעביר את כתובת הדוא"ל שלך לאף אחד.
נרשמים כאן.

ואנחנו גם אוהבים שעוקבים אחרינו:


וכמובן שיש גם עמוד "צרו קשר" מסורתי ומלא, כאן.