× המגזין
כלים
אודות
קשר
שירותים


חזרה למעלה
רוצה להתעדכן במאמרים מעניינים, טיפים וכלים מעשיים, ועוד הפתעות?
אפשר להוסיף תזכורת ביומן להיכנס לאתר מדי פעם, אבל יותר פשוט לקבל את זה ב"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו:
רק לחיצה כאן ומגיעים לעמוד הרישום
הבנתי, לא רוצה לראות את ההודעה הזאת היום
שיווק
מדוע השמות של מוצרי אפל מתחילים באות i
אנחנו מכירים אותם, הם חלק בלתי-נפרד מהחיים שלנו ומהתרבות שלנו - iMac, iPod, iPhone, iPad, iOS – כולם חדשניים, כולם מעולים, וכולם מתחילים באות i. אבל מדוע בעצם?
טכנולוגיית חופש הבחירה
הטכנולוגיה היא במהותה הרחבת האפשרות, הגדלת החופש וגיוון הבחירה. אם נצמצם את הטכנולוגיה רק לשימוש בפסגות שלה, נאבד את המהות הזאת, וניפול שוב לצרות ראייה, שטחיות ודקדנטיות. תגובה למאמרו של פרופסור שיזף רפאלי.
[המאמר הזה פורסם לראשונה בינואר 2007 באתר NRG-מעריב, אבל נראה שהוא רלוונטי גם כיום]
IkeaHackers - מוצרים כחומרי גלם
מה יקרה אם ניקח חפצים שנמצאים סביבנו, חפצים שלמים ומוכנים, ונתייחס אליהם כחומרי גלם ליצירת דברים חדשים?
צורת החשיבה הזאת היא פן מאוד מרתק של היצירתיות, כי היא למעשה יצירתיות שפורצת את הגבולות באופן הכי עמוק.
זה הרעיון שעומד בבסיס הבלוג IkeaHackers, שמנהלת בהצלחה רבה משנת 2006 ג'ולס יאפ.
רורי סאתרלנד על ערך לא מוחשי
רורי סאת'רלנד, בשתי הרצאות מרתקות ומצחיקות מתוך TED, על הערך הגדול של יצירת "ערך בלתי מוחשי", ומדוע שינוי במסגרת ההתייחסות ובהקשר השימוש יכול להיות שקול לשינוי במוצר עצמו.
איך לספר סיפור שיווקי
דאגה של כמה דקות מאיבוד צרור המפתחות האישי הביאה איתה תובנה חשובה על ההבדל בין עולמו של המוצר לבין עולמו של הצרכן: בסיפור שמטרתו תקשורת שיווקית כדאי יותר להתרכז בעתיד ולא בעבר. יעיל יותר לספר איך ייראה עולמו של הלקוח אחרי שהוא ישתמש במוצר, ולא איך נראה עולמו של המוצר לפני שהגיע ללקוח.
זוז או שתלך לאיבוד
זהו סיפור מרתק על שתי תוכנות אנימציה. אבל מהסיפור על שתי התוכנות לא נלמד איך לתכנת יותר טוב, וגם לא איך ליצור אנימציות מוצלחות. מה שאולי כן נלמד, זה איך החלטות שיווקיות, "אסטרטגיות", יכולות לקבוע את גורלו של מוצר.

מה זה פה? לאן הגעתי?
גם הטכנולוגיה הכי יפה ומתקדמת צריכה קודם כל להתחבר לבני-האדם.
וזה מה שאנחנו עושים ב-"היי־טקסט", מתוך תשוקה ונסיון הן בתחום הטכנולוגי והן בתחום הכתיבה, העיצוב וחוויית הלקוח.
באתר הזה אפשר למצוא מאמרים על תרבות טכנולוגית, מיתוג, שיווק, מיקרוקופי, ובעצם על כל הצד האנושי של הטכנולוגיה, ועל הדרכים שבהם אפשר וצריך לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים. אנחנו מזמינים אותך לקבל כאן טיפים וכלים מעשיים, קצת השראה, ואפילו כמה תרגילים לבחינת התקשורת השיווקית ולפיתוח הנכון שלה.

עוד עלינו ועל מה שאנחנו עושים
עבודות נבחרות שלנו
קריאה לפי נושא
"כשאנחנו מספרים סיפור במסגרת תקשורת שיווקית, זמן ומאמץ של מקבל המסר הם פריווילגיה שאינה קיימת, ולכן חשוב לבחור את הסיפור הנכון."

למאמר המלא...
כלים
השראה
מוזיקה שמנקה את הראש
ציטוטים שפותחים את המחשבה
עוד דברים שמעוררים את הדמיון

העולם האמיתי
הרוב המכריע של המונחים והתפיסות בתחום הטכנולוגי הם השאלה מ"החיים האמיתיים". תחשבו למשל על "חלונות", "שולחן עבודה", "תיקיה", "סל מחזור", ואפילו ה-CC, העותק של הודעת דואר-אלקטרוני, ששמו נגזר מ-Carbon Copy - העתק פחם (זכר לימים שבהם השתמשו בנייר פחם כדי ליצור עותק).
שמות סתומים שמנסים לבטא מקוריות וחדשנות עלולים ליפול למלכודת חוסר ההבנה של מהות המוצר או השירות בעיני הלקוח. שמות השאובים מ"העולם האמיתי" נקלטים מהר יותר, ויש להם סיכוי רב יותר להפוך לשמות גנריים (כמו למשל Firewall).

ניוזלטר ויצירת קשר

"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו: מגזין היי־טקסט בגירסת דוא"ל, עם טיפים, כלים מעשיים, השראה, וכל מה שצריך כדי לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים.
מבטיחים לא להציק יותר מדי, וכמובן לא להעביר את כתובת הדוא"ל שלך לאף אחד.
נרשמים כאן.

ואנחנו גם אוהבים שעוקבים אחרינו:


וכמובן שיש גם עמוד "צרו קשר" מסורתי ומלא, כאן.