× המגזין
כלים
אודות
קשר
שירותים


חזרה למעלה
רוצה להתעדכן במאמרים מעניינים, טיפים וכלים מעשיים, ועוד הפתעות?
אפשר להוסיף תזכורת ביומן להיכנס לאתר מדי פעם, אבל יותר פשוט לקבל את זה ב"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו:
רק לחיצה כאן ומגיעים לעמוד הרישום
הבנתי, לא רוצה לראות את ההודעה הזאת היום
תרבות טכנולוגית
מחשבות על המוסר בעידן הטכנולוגי
בתחילת שנות האלפיים כתבתי סידרת מאמרים שעסקו בסוגיות של מוסר בעידן הדיגיטלי-טכנולוגי המתפתח.
המאמרים דיברו על קניין רוחני, גניבת זהות, מלחמת הדורות ואובדן הנעורים, ועיתונות האינטרנט.
המאמרים האלה נכתבו מזמן, והרבה דברים השתנו בינתייים, אבל זה דווקא מעניין לבחון מה היו המחשבות של התקופה ההיא, ואולי לראות מה בכל זאת נשאר רלוונטי, עם התאמות הז'רגון הנדרשות (רמז: לא מעט).
הקאמבק של הקאמבק
השבוע חשפה חברת נוקיה את דגמי הסמארטפונים החדשים שלה, בנסיון לחזור למרכז הבמה של עולם הסלולר. זה קרה אחרי מהלך שיווקי מבריק: הכרזה מעוררת סקרנות על חידוש הייצור של אחד הטלפונים הפשוטים שלהם משנות הזוהר שחלפו מזמן.
מהסיפור של נוקיה אפשר ללמוד המון. קצת גם על טכנולוגיה, אבל כרגיל, בעיקר דברים מעניינים יותר על מיתוג, שיווק, ותרבות טכנולוגית.
מדוע השמות של מוצרי אפל מתחילים באות i
אנחנו מכירים אותם, הם חלק בלתי-נפרד מהחיים שלנו ומהתרבות שלנו - iMac, iPod, iPhone, iPad, iOS – כולם חדשניים, כולם מעולים, וכולם מתחילים באות i. אבל מדוע בעצם?
טכנולוגיית חופש הבחירה
הטכנולוגיה היא במהותה הרחבת האפשרות, הגדלת החופש וגיוון הבחירה. אם נצמצם את הטכנולוגיה רק לשימוש בפסגות שלה, נאבד את המהות הזאת, וניפול שוב לצרות ראייה, שטחיות ודקדנטיות. תגובה למאמרו של פרופסור שיזף רפאלי.
[המאמר הזה פורסם לראשונה בינואר 2007 באתר NRG-מעריב, אבל נראה שהוא רלוונטי גם כיום]
תשעים שניות
אתגר הכתיבה לפינה "90 שניות" כלל מפגש מרתק עם טכנולוגיות עכשוויות ועתידיות, ועם ההשפעה שלהן על התרבות האנושית ועל הכלכלה. את כל הפרטים המסקרנים והחשובים של כל נושא נבחר, היה צריך גם לעטוף בזרימת טקסט סיפורית, אך אינטנסיבית, כמתחייב מפורמט הפינה.
הצצה לעולם לא שלנו
הילדים שלנו הם בעצם הדור הראשון שיש לו הורים עם סמארטפון. וההורים שאנחנו לא באמת טובים בלהיות הורי סמארטפון.

מה זה פה? לאן הגעתי?
גם הטכנולוגיה הכי יפה ומתקדמת צריכה קודם כל להתחבר לבני-האדם.
וזה מה שאנחנו עושים ב-"היי־טקסט", מתוך תשוקה ונסיון הן בתחום הטכנולוגי והן בתחום הכתיבה, העיצוב וחוויית הלקוח.
באתר הזה אפשר למצוא מאמרים על תרבות טכנולוגית, מיתוג, שיווק, מיקרוקופי, ובעצם על כל הצד האנושי של הטכנולוגיה, ועל הדרכים שבהם אפשר וצריך לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים. אנחנו מזמינים אותך לקבל כאן טיפים וכלים מעשיים, קצת השראה, ואפילו כמה תרגילים לבחינת התקשורת השיווקית ולפיתוח הנכון שלה.

עוד עלינו ועל מה שאנחנו עושים
עבודות נבחרות שלנו
קריאה לפי נושא
"מרגיז לחשוב על זה, אבל למעשה רוב העסקים שמוקמים בוחרים לעצמם ענף קיים. המצאת הקטגוריה החדשה בתוך הענף, או המצאת הבידול הנכון, יוצרים ברוב המכריע של המקרים את האסטרטגיה העסקית המצליחה."

למאמר המלא...
כלים
השראה
מוזיקה שמנקה את הראש
ציטוטים שפותחים את המחשבה
עוד דברים שמעוררים את הדמיון

העולם האמיתי
הרוב המכריע של המונחים והתפיסות בתחום הטכנולוגי הם השאלה מ"החיים האמיתיים". תחשבו למשל על "חלונות", "שולחן עבודה", "תיקיה", "סל מחזור", ואפילו ה-CC, העותק של הודעת דואר-אלקטרוני, ששמו נגזר מ-Carbon Copy - העתק פחם (זכר לימים שבהם השתמשו בנייר פחם כדי ליצור עותק).
שמות סתומים שמנסים לבטא מקוריות וחדשנות עלולים ליפול למלכודת חוסר ההבנה של מהות המוצר או השירות בעיני הלקוח. שמות השאובים מ"העולם האמיתי" נקלטים מהר יותר, ויש להם סיכוי רב יותר להפוך לשמות גנריים (כמו למשל Firewall).

ניוזלטר ויצירת קשר

"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו: מגזין היי־טקסט בגירסת דוא"ל, עם טיפים, כלים מעשיים, השראה, וכל מה שצריך כדי לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים.
מבטיחים לא להציק יותר מדי, וכמובן לא להעביר את כתובת הדוא"ל שלך לאף אחד.
נרשמים כאן.

ואנחנו גם אוהבים שעוקבים אחרינו:


וכמובן שיש גם עמוד "צרו קשר" מסורתי ומלא, כאן.