× המגזין
כלים
אודות
קשר
שירותים


חזרה למעלה
רוצה להתעדכן במאמרים מעניינים, טיפים וכלים מעשיים, ועוד הפתעות?
אפשר להוסיף תזכורת ביומן להיכנס לאתר מדי פעם, אבל יותר פשוט לקבל את זה ב"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו:
רק לחיצה כאן ומגיעים לעמוד הרישום
הבנתי, לא רוצה לראות את ההודעה הזאת היום
חוויית משתמש
אריזה שמעוררת את המוצר לחיים
כשמשחקים קצת עם המוצר בידיים, אפשר פתאום לגלות איך רואים אותו מזווית אחרת. וכך, בלי שינוי במוצר עצמו, אפשר להציג אותו באופן חדש ולעורר את הדמיון הצרכני.
[אוזניות Note של Panasonic. עיצוב: Scholz & Friends, גרמניה]
זיהוי נכון של הרגלים בעייתיים כדרך לפתרון
לפעמים, זיהוי נכון של צורך בממשק משתמש יכול להיות קשה דווקא כי אנחנו מסגלים לעצמנו הרגלים שעוקפים את הבעיה, בדיוק כמו "קליקים" מיותרים שהופכים להרגל בתוכנה או יישומון.
הדרך הנכונה במקרה כזה היא לא הסתכלות על תכנון המוצר - הסתכלות ששבויה בהרגלים שלנו, אלא דווקא מבט ביקורתי על אופן השימוש הרגיל בו.
הנה דוגמה טובה ממוצר חומרה פשוט: מה עוד אפשר לחדש בשקע חשמלי? מלבד שינויי עיצוב, נראה שהמוצר עצמו לא השתנה לאורך השנים. אבל מבט מפוכח על אופן השימוש, וזיהוי המעקף שהתרגלנו לבצע (חיבור כבל מאריך), יכול להוות פריצת דרך מחשבתית שתציע שילוב של הכבל המאריך בתוך המוצר עצמו.
[קונספט לשקע חשמלי, עיצוב: Meysam Movahedi]
גבעולים
"גבעולים" היא מערכת לניהול ויצירת דוחות טיפול, המאפשרת גמישות בתיעוד סיטואציות מורכבות, יחד עם פורמליזציה של הדיווח. האתגר יוצא הדופן הזה מומש ע"י פיתוח ממשק משתמש ייחודי, שמבוסס על מודל של קריטריונים וסולמות ערכים מוגדרים מראש.
המערכת פותחה כתרומה ל"ניצן".
צמפיון מוטורס
בפעם השניה שנקראתי לייעץ בנושא חוויית המשתמש של מערכת ה-CRM של צ'מפיון מוטורס כבר הכרתי את אנשי מערכות המידע שם, אבל האתגר היה אפילו גדול יותר מאשר בפעם הראשונה.
שעון השעונים
יש הבדל, שלא תמיד שמים לב אליו, בין מידע לבין ידע. הידע הוא שלם ובעל משמעות מעשית, והוא נוצר מתוך שילוב נכון של פריטי מידע בסיסיים.
שעון השעונים הזה מציג את השעה באופן ספרתי, באמצעות מערך של 24 שעוני מחוגים קטנים.
[Saatchi Gallery London ; humanssince1982.com]
חצי תומך ספרים
מידע בסיסי יכול לקבל משמעות שונה כשהוא מגיע בהקשרים שונים.
תומכי הספרים האלה מעוצבים כך שמחצית המילה משתקפת במתכת ויוצרת את המילה המלאה. המידע החצוי מקבל את שלמותו בזכות המצע עליו הוא יושב.
[look.co.il]

מה זה פה? לאן הגעתי?
גם הטכנולוגיה הכי יפה ומתקדמת צריכה קודם כל להתחבר לבני-האדם.
וזה מה שאנחנו עושים ב-"היי־טקסט", מתוך תשוקה ונסיון הן בתחום הטכנולוגי והן בתחום הכתיבה, העיצוב וחוויית הלקוח.
באתר הזה אפשר למצוא מאמרים על תרבות טכנולוגית, מיתוג, שיווק, מיקרוקופי, ובעצם על כל הצד האנושי של הטכנולוגיה, ועל הדרכים שבהם אפשר וצריך לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים. אנחנו מזמינים אותך לקבל כאן טיפים וכלים מעשיים, קצת השראה, ואפילו כמה תרגילים לבחינת התקשורת השיווקית ולפיתוח הנכון שלה.

עוד עלינו ועל מה שאנחנו עושים
עבודות נבחרות שלנו
קריאה לפי נושא
" בינתיים, מה שקורה הוא שמרוב מהפכות, המילה "מהפכני" קצת מאבדת את האפקט שלה (אגב, בדיוק כמו מילים גדולות, גסות וריקות אחרות, כמו למשל "דינמי" או "עוצמתי").
וזאת רק בעיה אחת. "

למאמר המלא...
כלים
השראה
מוזיקה שמנקה את הראש
ציטוטים שפותחים את המחשבה
עוד דברים שמעוררים את הדמיון

מגרש נקי
לפעמים במקום להתחרות בשוק צפוף כדאי לבטא את החדשנות באמצעות "המצאת" קטגוריית מוצר חדשה, ובניית תחרות במגרש חדש לגמרי, שבו אתם נהנים מראש מהובלה.
בכל זאת, במקרים כאלה תמיד כדאי לנסות ולהאחז בתפיסות ובמונחים שהצרכן כבר מכיר מעולם המושגים הכללי שלו, ולהבליט תכונה מוכרת ומבדלת של המוצר.

ניוזלטר ויצירת קשר

"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו: מגזין היי־טקסט בגירסת דוא"ל, עם טיפים, כלים מעשיים, השראה, וכל מה שצריך כדי לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים.
מבטיחים לא להציק יותר מדי, וכמובן לא להעביר את כתובת הדוא"ל שלך לאף אחד.
נרשמים כאן.

ואנחנו גם אוהבים שעוקבים אחרינו:


וכמובן שיש גם עמוד "צרו קשר" מסורתי ומלא, כאן.