× המגזין
כלים
אודות
קשר
שירותים


חזרה למעלה
רוצה להתעדכן במאמרים מעניינים, טיפים וכלים מעשיים, ועוד הפתעות?
אפשר להוסיף תזכורת ביומן להיכנס לאתר מדי פעם, אבל יותר פשוט לקבל את זה ב"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו:
רק לחיצה כאן ומגיעים לעמוד הרישום
הבנתי, לא רוצה לראות את ההודעה הזאת היום
חוויית משתמש
איך להחיות את המערכת הממוחשבת עם טקסטים שמתחלפים דינמית
בני אדם הרבה פעמים אומרים את אותו הדבר בדרכים שונות, כמעט מתוך מאגר ניסוחים חלופיים אקראי.
אבל אנחנו רואים יותר ויותר גם בפלטפורמות ממוחשבות רכיבי טקסט שמתחלפים דינמית, וזה יכול ליצור אפקט מאוד יפה.
המאמר הזה מנסה לאפיין איפה דבר כזה יכול להתאים, ומהם סוגי הטקסטים האקראיים או הדינמיים שאפשר לשלב.
אריזה שמעוררת את המוצר לחיים
כשמשחקים קצת עם המוצר בידיים, אפשר פתאום לגלות איך רואים אותו מזווית אחרת. וכך, בלי שינוי במוצר עצמו, אפשר להציג אותו באופן חדש ולעורר את הדמיון הצרכני.
[אוזניות Note של Panasonic. עיצוב: Scholz & Friends, גרמניה]
זיהוי נכון של הרגלים בעייתיים כדרך לפתרון
לפעמים, זיהוי נכון של צורך בממשק משתמש יכול להיות קשה דווקא כי אנחנו מסגלים לעצמנו הרגלים שעוקפים את הבעיה, בדיוק כמו "קליקים" מיותרים שהופכים להרגל בתוכנה או יישומון.
הדרך הנכונה במקרה כזה היא לא הסתכלות על תכנון המוצר - הסתכלות ששבויה בהרגלים שלנו, אלא דווקא מבט ביקורתי על אופן השימוש הרגיל בו.
הנה דוגמה טובה ממוצר חומרה פשוט: מה עוד אפשר לחדש בשקע חשמלי? מלבד שינויי עיצוב, נראה שהמוצר עצמו לא השתנה לאורך השנים. אבל מבט מפוכח על אופן השימוש, וזיהוי המעקף שהתרגלנו לבצע (חיבור כבל מאריך), יכול להוות פריצת דרך מחשבתית שתציע שילוב של הכבל המאריך בתוך המוצר עצמו.
[קונספט לשקע חשמלי, עיצוב: Meysam Movahedi]
גבעולים
"גבעולים" היא מערכת לניהול ויצירת דוחות טיפול, המאפשרת גמישות בתיעוד סיטואציות מורכבות, יחד עם פורמליזציה של הדיווח. האתגר יוצא הדופן הזה מומש ע"י פיתוח ממשק משתמש ייחודי, שמבוסס על מודל של קריטריונים וסולמות ערכים מוגדרים מראש.
המערכת פותחה כתרומה ל"ניצן".
צמפיון מוטורס
בפעם השניה שנקראתי לייעץ בנושא חוויית המשתמש של מערכת ה-CRM של צ'מפיון מוטורס כבר הכרתי את אנשי מערכות המידע שם, אבל האתגר היה אפילו גדול יותר מאשר בפעם הראשונה.
שעון השעונים
יש הבדל, שלא תמיד שמים לב אליו, בין מידע לבין ידע. הידע הוא שלם ובעל משמעות מעשית, והוא נוצר מתוך שילוב נכון של פריטי מידע בסיסיים.
שעון השעונים הזה מציג את השעה באופן ספרתי, באמצעות מערך של 24 שעוני מחוגים קטנים.
[Saatchi Gallery London ; humanssince1982.com]
חצי תומך ספרים
מידע בסיסי יכול לקבל משמעות שונה כשהוא מגיע בהקשרים שונים.
תומכי הספרים האלה מעוצבים כך שמחצית המילה משתקפת במתכת ויוצרת את המילה המלאה. המידע החצוי מקבל את שלמותו בזכות המצע עליו הוא יושב.
[look.co.il]
שעון אקסטרה-נורמלי
מערכת שכוללת הרבה מידע היא דבר שנשמע טוב, אבל עודף מידע עלול לגרום לבילבול ואפילו לנטישת השימוש.
השעון הזה בנוי כך שמחוג השעות הוא למעשה חתך במשטח עגול ואטום, שחושף בכל רגע את החלק הנכון בלוח המספרים שמאחוריו. באופן זה, רק המידע הרלוונטי מוצג, בהתאם למצב העדכני.
[Ross McBride ; Design Museum London ; normaldesign.net]
Tio
לעתים קרובות, המוצר הטכנולוגי נדרש להציג למשתמש נתון בעל משמעות באופן ויזואלי וברור, כדי לסייע בקבלת החלטה.
Tio הוא מתג חשמלי שעיצב טים הולי, ונועד כדי לסייע לחינוך ילדים לחשיבות הנושא של חסכון באנרגיה. המתג משנה את צבעו בהתאם למשך הזמן שעבר מאז הפעלתו האחרונה, וכך מעודד את הילד לשקול האם כדאי לכבות אותו.
[timholley.de]
קודי QR - איך עושים זאת נכון
קודי ה-QR הומצאו כדי לאפשר חיבור נוח בין העולם הפיזי לעולם האינטרנט, ולכן כדאי לשלב אותם בדיוק במקומות שבהם דרוש חיבור כזה (למשל שיתוף, הדפסה וכמובן פרסומים פיזיים). הנה כמה עצות ליישום נכון של QR.
הצצה לעולם לא שלנו
הילדים שלנו הם בעצם הדור הראשון שיש לו הורים עם סמארטפון. וההורים שאנחנו לא באמת טובים בלהיות הורי סמארטפון.
חבר מדמיון אחר
לכל ילדה יש בובה, וברוב המקרים היא הרבה יותר אמיתית מכל הרובוטים הדיגיטליים והחברים הווירטואליים של המבוגרים.
בהשגחת הרב משימות
כמו וירוס, כל דבר שאנחנו עושים מייצר עוד משימות. והוירוס הזה הוא כל-כך משוכלל, שיש לו שני שמות: השם הרצוי "חלוקת קשב", והשם המצוי "הפרעת קשב".
מה חדש באתר
שדרוג של אתר אינטרנט הוא לפעמים צעד הכרחי, גם אם הוא יקר או מהווה פתח לבעיות חדשות. הנה כמה עצות קטנות לשדרוגים. אבל רוב העצות מתאימות גם לתכנון אתר חדש לגמרי.
שגיאות נפוצות בהודעות שגיאה
כמו שאין בני-אדם מושלמים, אין תוכנות מושלמות. כדאי להמנע כבר בשלב התכנות משגיאות, אבל לפעמים יש צורך להודיע למשתמש על בעיה תפעולית. הודעות שגיאה הן קודם כל הודעות. הנה כמה הנחיות לאפיון נכון שלהן.
סברה-טק בעמ
ליויתי את סברה-טק בתקופה שבה היא צמחה מרעיון טכנולוגי לחברה בינלאומית. זאת היתה תקופה של לימוד, התפתחות ויצירה, ושל סיפוק גדול.
ממשק חכם לכל פועל
ממשקים מקיפים אותנו מכל עבר. השלט של הטלויזיה, הכפתורים במעלית, האתרים ברשת. אז למה נדמה לפעמים ששכחו לתכנן אותם מראש?

מה זה פה? לאן הגעתי?
גם הטכנולוגיה הכי יפה ומתקדמת צריכה קודם כל להתחבר לבני-האדם.
וזה מה שאנחנו עושים ב-"היי־טקסט", מתוך תשוקה ונסיון הן בתחום הטכנולוגי והן בתחום הכתיבה, העיצוב וחוויית הלקוח.
באתר הזה אפשר למצוא מאמרים על תרבות טכנולוגית, מיתוג, שיווק, מיקרוקופי, ובעצם על כל הצד האנושי של הטכנולוגיה, ועל הדרכים שבהם אפשר וצריך לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים. אנחנו מזמינים אותך לקבל כאן טיפים וכלים מעשיים, קצת השראה, ואפילו כמה תרגילים לבחינת התקשורת השיווקית ולפיתוח הנכון שלה.

עוד עלינו ועל מה שאנחנו עושים
עבודות נבחרות שלנו
קריאה לפי נושא
"החוק בלבד מגן על בני הנוער ומגדיר אותם כבני נוער. המוסר בתחום הזה הולך ומתערער, והיות והמוסר הוא הבסיס החברתי לחוק, קיימת כאן סכנה אמיתית של כרסום רשמי וחוקי במושג הנערות. מאמר שלישי מתוך הסדרה 'מחשבות על המוסר בעידן הדיגיטלי'."

למאמר המלא...
כלים
השראה
מוזיקה שמנקה את הראש
ציטוטים שפותחים את המחשבה
עוד דברים שמעוררים את הדמיון

קשר אנושי
מרטין קופר, ממציא הטלפון הסלולרי, מסכם את השינוי התרבותי שהביאה ההמצאה שלו כך: "פעם אנשים היו מתקשרים למקום מסויים, היום אנשים מתקשרים לאדם מסויים".

ניוזלטר ויצירת קשר

"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו: מגזין היי־טקסט בגירסת דוא"ל, עם טיפים, כלים מעשיים, השראה, וכל מה שצריך כדי לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים.
מבטיחים לא להציק יותר מדי, וכמובן לא להעביר את כתובת הדוא"ל שלך לאף אחד.
נרשמים כאן.

ואנחנו גם אוהבים שעוקבים אחרינו:


וכמובן שיש גם עמוד "צרו קשר" מסורתי ומלא, כאן.