× המגזין
כלים
אודות
קשר
שירותים


חזרה למעלה
רוצה להתעדכן במאמרים מעניינים, טיפים וכלים מעשיים, ועוד הפתעות?
אפשר להוסיף תזכורת ביומן להיכנס לאתר מדי פעם, אבל יותר פשוט לקבל את זה ב"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו:
רק לחיצה כאן ומגיעים לעמוד הרישום
הבנתי, לא רוצה לראות את ההודעה הזאת היום
תוכנה
מערכת מומחה CreditGen
איך מעבירים ידע מקצועי של עשרות שנים לכל המשתמשים בתוכנה?
במערכת המומחה הזאת מוצג טופס אלקטרוני, כולל כל הידע והחוכמה המקצועית שמאחוריו.
כל שדה מעורר בזמן אמת התראות על שדות אחרים (ויש גם הסברים מקצועיים מורחבים על כל נושא), וקישורים שמאפשרים מעבר מהיר בדיוק לחלק הבעייתי.
מערכת דוחות Sub-Custody
החשיבה המסורתית של אנשי תוכנה מבוססת על תרגום מונחים אנושיים למונחי מבני נתונים. זאת העבודה של אנשי תוכנה.
אבל החשיבה שעליה מבוססת חוויית משתמש נכונה, היא בדיוק הפוכה: איך מתרגמים את מבני הנתונים (היעילים מאוד מבחינת מיחשוב וניהול המידע הגולמי), למונחים אנושיים - אותם מושגים שמעניינים את המשתמשים.
איך להחיות את המערכת הממוחשבת עם טקסטים שמתחלפים דינמית
בני אדם הרבה פעמים אומרים את אותו הדבר בדרכים שונות, כמעט מתוך מאגר ניסוחים חלופיים אקראי.
אבל אנחנו רואים יותר ויותר גם בפלטפורמות ממוחשבות רכיבי טקסט שמתחלפים דינמית, וזה יכול ליצור אפקט מאוד יפה.
המאמר הזה מנסה לאפיין איפה דבר כזה יכול להתאים, ומהם סוגי הטקסטים האקראיים או הדינמיים שאפשר לשלב.
גבעולים
"גבעולים" היא מערכת לניהול ויצירת דוחות טיפול, המאפשרת גמישות בתיעוד סיטואציות מורכבות, יחד עם פורמליזציה של הדיווח. האתגר יוצא הדופן הזה מומש ע"י פיתוח ממשק משתמש ייחודי, שמבוסס על מודל של קריטריונים וסולמות ערכים מוגדרים מראש.
המערכת פותחה כתרומה ל"ניצן".
צמפיון מוטורס
בפעם השניה שנקראתי לייעץ בנושא חוויית המשתמש של מערכת ה-CRM של צ'מפיון מוטורס כבר הכרתי את אנשי מערכות המידע שם, אבל האתגר היה אפילו גדול יותר מאשר בפעם הראשונה.
Enginius - מנוע חוקים למערכות מומחה
העולם מלא במידע. לפעמים אפילו יותר מדי. אבל מידע כשלעצמו אינו עוזר, והוא דורש תהליך שיהפוך אותו לידע, ומשם למסקנות מעשיות.
Enginius הוא התשתית לתהליך כזה: סביבת פיתוח וניהול של מערכות מבוססות חוקים (Rule-Based), ומנוע הריצה שיכול להיות משולב בכל מערכת יעד, ומפעיל את אותם חוקים על נתונים גולמיים מגוונים.
בונסאי
מיתוג אמיתי הוא הבטחה של ערך מוסף ללקוחות, ומיתוג מוצלח ובעל משמעות כולל ערך מוסף שקשור לערכים שהמותג צריך לבטא, גם אם הם לא בהכרח תכונות ישירות של המוצר או השירות שמציעים ללקוחות. "בונסאי" נועד לשרת מטרה מיתוגית זו, ולסייע בכך לשימור קהילת הלקוחות.
שגיאות נפוצות בהודעות שגיאה
כמו שאין בני-אדם מושלמים, אין תוכנות מושלמות. כדאי להמנע כבר בשלב התכנות משגיאות, אבל לפעמים יש צורך להודיע למשתמש על בעיה תפעולית. הודעות שגיאה הן קודם כל הודעות. הנה כמה הנחיות לאפיון נכון שלהן.
זוז או שתלך לאיבוד
זהו סיפור מרתק על שתי תוכנות אנימציה. אבל מהסיפור על שתי התוכנות לא נלמד איך לתכנת יותר טוב, וגם לא איך ליצור אנימציות מוצלחות. מה שאולי כן נלמד, זה איך החלטות שיווקיות, "אסטרטגיות", יכולות לקבוע את גורלו של מוצר.
ממשק חכם לכל פועל
ממשקים מקיפים אותנו מכל עבר. השלט של הטלויזיה, הכפתורים במעלית, האתרים ברשת. אז למה נדמה לפעמים ששכחו לתכנן אותם מראש?

מה זה פה? לאן הגעתי?
גם הטכנולוגיה הכי יפה ומתקדמת צריכה קודם כל להתחבר לבני-האדם.
וזה מה שאנחנו עושים ב-"היי־טקסט", מתוך תשוקה ונסיון הן בתחום הטכנולוגי והן בתחום הכתיבה, העיצוב וחוויית הלקוח.
באתר הזה אפשר למצוא מאמרים על תרבות טכנולוגית, מיתוג, שיווק, מיקרוקופי, ובעצם על כל הצד האנושי של הטכנולוגיה, ועל הדרכים שבהם אפשר וצריך לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים. אנחנו מזמינים אותך לקבל כאן טיפים וכלים מעשיים, קצת השראה, ואפילו כמה תרגילים לבחינת התקשורת השיווקית ולפיתוח הנכון שלה.

עוד עלינו ועל מה שאנחנו עושים
עבודות נבחרות שלנו
קריאה לפי נושא
"בתקשורת הבין-אישית שלנו אנחנו משתמשים הרבה יותר בפעלים ודימויים מאשר בשמות תואר. לעומת זאת, בטקסטים שיווקיים נפוצות מילים כמו "חדשני", "מהפכני", "מדהים", ואפילו מילת הגנאי "מושלם".
שמות תואר נפוחים (וכאן נתתי דוגמה לשם תואר שהוא בעצם דימוי) הם סתמיים בשני מובנים: הם דורשים הפעלת דמיון רבה יותר כדי לפענח אותם, והם נפוצים מדי ולכן מאבדים את הייחוד שלהם."

למאמר המלא...
כלים
השראה
מוזיקה שמנקה את הראש
ציטוטים שפותחים את המחשבה
עוד דברים שמעוררים את הדמיון

לבחור עבור הלקוח
לקוחות הטלפוניה בארה"ב זכו לרפורמה בענף בשנת 1984, אבל לא היתה להם הסבלנות כשנשאלו בתחילת השיחה דרך איזו חברה הם רוצים להתקשר.
יזם צעיר בשם דניס דיס ניצל את העניין, פתח חברת טלפוניה קטנה, ורשם אותה תחת השמות "I Don't Know", "Who Cares" ו-"Who Ever", וזכה לקבל את נתח השוק של כל אלה שהשיבו כך על השאלה.


ניוזלטר ויצירת קשר

"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו: מגזין היי־טקסט בגירסת דוא"ל, עם טיפים, כלים מעשיים, השראה, וכל מה שצריך כדי לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים.
מבטיחים לא להציק יותר מדי, וכמובן לא להעביר את כתובת הדוא"ל שלך לאף אחד.
נרשמים כאן.

ואנחנו גם אוהבים שעוקבים אחרינו:


וכמובן שיש גם עמוד "צרו קשר" מסורתי ומלא, כאן.