× המגזין
כלים
אודות
קשר
שירותים


חזרה למעלה
רוצה להתעדכן במאמרים מעניינים, טיפים וכלים מעשיים, ועוד הפתעות?
אפשר להוסיף תזכורת ביומן להיכנס לאתר מדי פעם, אבל יותר פשוט לקבל את זה ב"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו:
רק לחיצה כאן ומגיעים לעמוד הרישום
הבנתי, לא רוצה לראות את ההודעה הזאת היום
תקשורת שיווקית
חמישה טיפים קטנים שישדרגו את הטקסט השיווקי שלך
אחרי שכתבתם את הטקסט השיווקי, אתם מתיישבים לערוך אותו. אבל עריכה היא לא רק שיפורי ניסוח וניקוי שגיאות הקלדה מביכות. בדיוק כמו שאתם מסדרים ומנקים את הבית כשבאים אורחים, אתם רוצים שהטקסט שלכם יהיה מזמין ומעניין.
אז הנה חמישה דברים שכדאי לחשוב עליהם בשלב העריכה, ויכולים לשדרג את הבית הזה – את הטקסט שלכם.
מדוע המוצר הטכנולוגי שלכם לא צריך להיות מהפכני
כל מי שמפתח מוצר טכנולוגי רוצה שהוא יהיה "מהפכני". זאת פיסגת השאיפות, שיא השיאים, הישג ההישגים.
ואז כל מי שמפתח מוצר טכנולוגי עושה את הדבר הטבעי והמתבקש, וכותב שהוא מוצר "מהפכני".
הבעיה היחידה היא שזה לא נכון.
חמש שיטות טובות להתחיל טקסט
בהנחה שהתגברת על מחסום הכתיבה, לפעמים דווקא כשיודעים המון על נושא מסויים, זה נהיה קשה יותר להחליט מהו המשפט שיפתח את ההסבר.
אז באופן סמלי, לכבוד ראש השנה האזרחית - הנה חמש שיטות אפקטיביות ומוכחות לפתוח טקסט, וגם טיפה הסבר על התיאוריה שבבסיסן.
ארבעה כללים לשימוש נכון ברשימות תבליטים
אנחנו משתמשים לעיתים קרובות ברשימות ממוספרות או ברשימות תבליטים (bullets) כדי להציג מידע במאמר או במצגת. אבל חשוב לזכור שרשימות כאלו הן חלק מהטקסט, ונועדו להקל על הקריאה, ולא לעכב אותה. הנה ארבעה כללים קטנים אבל חשובים שיעזרו לכם להשתמש בצורה נכונה ברשימות.
חמש שאלות מפתח לתיאור מוצר מנצח
שמתם לב שכל תיאורי ה"אודות" מאוד דומים זה לזה, וחמור מכך - משאירים סימן שאלה גדול אחרי הקריאה שלהם?
הקדשתם זמן כל כך ארוך לפיתוח, שבו עוד יום (כן, יום), ותקדישו מחשבה לשאלות האלו. הן יכולות להוציא אתכם ממלכודת השמות התואר הבומבסטיים והריקים, ולהיות המפתח לדלת הסודית שמובילה היישר למוחות של האנשים.
קודי QR - איך עושים זאת נכון
קודי ה-QR הומצאו כדי לאפשר חיבור נוח בין העולם הפיזי לעולם האינטרנט, ולכן כדאי לשלב אותם בדיוק במקומות שבהם דרוש חיבור כזה (למשל שיתוף, הדפסה וכמובן פרסומים פיזיים). הנה כמה עצות ליישום נכון של QR.

מה זה פה? לאן הגעתי?
גם הטכנולוגיה הכי יפה ומתקדמת צריכה קודם כל להתחבר לבני-האדם.
וזה מה שאנחנו עושים ב-"היי־טקסט", מתוך תשוקה ונסיון הן בתחום הטכנולוגי והן בתחום הכתיבה, העיצוב וחוויית הלקוח.
באתר הזה אפשר למצוא מאמרים על תרבות טכנולוגית, מיתוג, שיווק, מיקרוקופי, ובעצם על כל הצד האנושי של הטכנולוגיה, ועל הדרכים שבהם אפשר וצריך לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים. אנחנו מזמינים אותך לקבל כאן טיפים וכלים מעשיים, קצת השראה, ואפילו כמה תרגילים לבחינת התקשורת השיווקית ולפיתוח הנכון שלה.

עוד עלינו ועל מה שאנחנו עושים
עבודות נבחרות שלנו
קריאה לפי נושא
"אי אפשר לוותר על כל הודעות השגיאה, גם אם מטפלים במסגרת הקוד בכל מצבי הקצה. לא כל הודעת שגיאה מעידה על "באג" בתוכנה, וכדאי מאוד שלא ניצור את הרושם הזה אצל המשתמשים שלנו."

למאמר המלא...
כלים
השראה
מוזיקה שמנקה את הראש
ציטוטים שפותחים את המחשבה
עוד דברים שמעוררים את הדמיון

מלכודת שמות התואר
בתקשורת הבין-אישית שלנו, בחיי היום-יום, אנחנו משתמשים הרבה יותר בפעלים ודימויים מאשר בשמות תואר. משום מה, כשאנחנו מגיעים לתקשורת שיווקית נראה לנו ששמות תואר נפוחים ידביקו את הקורא בהתלהבות שלנו עצמנו מהמוצר המדובר.
הסיבות הן רבות, ובין היתר כוללות את "תסמונת המהנדס". אבל התוצאה של שימוש בשמות תואר נפוחים (ו"נפוחים" היא דוגמה לשם תואר שהוא בעצם דימוי) הם בעייתית בשני מובנים: הם דורשים הפעלת דמיון רבה יותר כדי לפענח אותם, והם נפוצים מדי ולכן מאבדים את הייחוד שלהם.

» קראו את המאמר המלא

ניוזלטר ויצירת קשר

"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו: מגזין היי־טקסט בגירסת דוא"ל, עם טיפים, כלים מעשיים, השראה, וכל מה שצריך כדי לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים.
מבטיחים לא להציק יותר מדי, וכמובן לא להעביר את כתובת הדוא"ל שלך לאף אחד.
נרשמים כאן.

ואנחנו גם אוהבים שעוקבים אחרינו:


וכמובן שיש גם עמוד "צרו קשר" מסורתי ומלא, כאן.