× המגזין
כלים
אודות
קשר
שירותים


חזרה למעלה
רוצה להתעדכן במאמרים מעניינים, טיפים וכלים מעשיים, ועוד הפתעות?
אפשר להוסיף תזכורת ביומן להיכנס לאתר מדי פעם, אבל יותר פשוט לקבל את זה ב"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו:
רק לחיצה כאן ומגיעים לעמוד הרישום
הבנתי, לא רוצה לראות את ההודעה הזאת היום
כלים
חמש שאלות מפתח לתיאור מוצר מנצח
שמתם לב שכל תיאורי ה"אודות" מאוד דומים זה לזה, וחמור מכך - משאירים סימן שאלה גדול אחרי הקריאה שלהם?
הקדשתם זמן כל כך ארוך לפיתוח, שבו עוד יום (כן, יום), ותקדישו מחשבה לשאלות האלו. הן יכולות להוציא אתכם ממלכודת השמות התואר הבומבסטיים והריקים, ולהיות המפתח לדלת הסודית שמובילה היישר למוחות של האנשים.
מלכודת שמות התואר ומבחן הסיפור
מדוע כדאי להתאמץ ולחפש דימויים במקום שמות תואר מפוצצים, ומדוע לא כדאי להשאיר את בניית הסיפור שלנו בידי הלקוח. עיבוד של חלק מהרצאה בנושא "מבחנים ומלכודות לתקשורת שיווקית", שניתנה במסגרת סדנא של המרכז הבינלאומי לכנסים.
מה חדש באתר
שדרוג של אתר אינטרנט הוא לפעמים צעד הכרחי, גם אם הוא יקר או מהווה פתח לבעיות חדשות. הנה כמה עצות קטנות לשדרוגים. אבל רוב העצות מתאימות גם לתכנון אתר חדש לגמרי.
שגיאות נפוצות בהודעות שגיאה
כמו שאין בני-אדם מושלמים, אין תוכנות מושלמות. כדאי להמנע כבר בשלב התכנות משגיאות, אבל לפעמים יש צורך להודיע למשתמש על בעיה תפעולית. הודעות שגיאה הן קודם כל הודעות. הנה כמה הנחיות לאפיון נכון שלהן.
חמישה טיפים קטנים שישדרגו את הטקסט השיווקי שלך
אחרי שכתבתם את הטקסט השיווקי, אתם מתיישבים לערוך אותו. אבל עריכה היא לא רק שיפורי ניסוח וניקוי שגיאות הקלדה מביכות. בדיוק כמו שאתם מסדרים ומנקים את הבית כשבאים אורחים, אתם רוצים שהטקסט שלכם יהיה מזמין ומעניין.
אז הנה חמישה דברים שכדאי לחשוב עליהם בשלב העריכה, ויכולים לשדרג את הבית הזה – את הטקסט שלכם.
איך להחיות את המערכת הממוחשבת עם טקסטים שמתחלפים דינמית
בני אדם הרבה פעמים אומרים את אותו הדבר בדרכים שונות, כמעט מתוך מאגר ניסוחים חלופיים אקראי.
אבל אנחנו רואים יותר ויותר גם בפלטפורמות ממוחשבות רכיבי טקסט שמתחלפים דינמית, וזה יכול ליצור אפקט מאוד יפה.
המאמר הזה מנסה לאפיין איפה דבר כזה יכול להתאים, ומהם סוגי הטקסטים האקראיים או הדינמיים שאפשר לשלב.
מדוע המוצר הטכנולוגי שלכם לא צריך להיות מהפכני
כל מי שמפתח מוצר טכנולוגי רוצה שהוא יהיה "מהפכני". זאת פיסגת השאיפות, שיא השיאים, הישג ההישגים.
ואז כל מי שמפתח מוצר טכנולוגי עושה את הדבר הטבעי והמתבקש, וכותב שהוא מוצר "מהפכני".
הבעיה היחידה היא שזה לא נכון.
חמש שיטות טובות להתחיל טקסט
בהנחה שהתגברת על מחסום הכתיבה, לפעמים דווקא כשיודעים המון על נושא מסויים, זה נהיה קשה יותר להחליט מהו המשפט שיפתח את ההסבר.
אז באופן סמלי, לכבוד ראש השנה האזרחית - הנה חמש שיטות אפקטיביות ומוכחות לפתוח טקסט, וגם טיפה הסבר על התיאוריה שבבסיסן.
ארבעה כללים לשימוש נכון ברשימות תבליטים
אנחנו משתמשים לעיתים קרובות ברשימות ממוספרות או ברשימות תבליטים (bullets) כדי להציג מידע במאמר או במצגת. אבל חשוב לזכור שרשימות כאלו הן חלק מהטקסט, ונועדו להקל על הקריאה, ולא לעכב אותה. הנה ארבעה כללים קטנים אבל חשובים שיעזרו לכם להשתמש בצורה נכונה ברשימות.
ניתוח-ניסוח: מאיר אריאל
מאיר אריאל ז"ל היה אחד הלהטוטנים הדגולים ביותר של העברית החדשה, וכמעט מכל שורה שכתב אפשר ללמוד משהו. הפעם נתמקד בשורה אחת מתוך שירו "לילה שקט עבר על כוחותינו בסואץ", שיש בה דילמה ניסוחית ופתרון מבריק שלה.
אריזה שמעוררת את המוצר לחיים
כשמשחקים קצת עם המוצר בידיים, אפשר פתאום לגלות איך רואים אותו מזווית אחרת. וכך, בלי שינוי במוצר עצמו, אפשר להציג אותו באופן חדש ולעורר את הדמיון הצרכני.
[אוזניות Note של Panasonic. עיצוב: Scholz & Friends, גרמניה]
זיהוי נכון של הרגלים בעייתיים כדרך לפתרון
לפעמים, זיהוי נכון של צורך בממשק משתמש יכול להיות קשה דווקא כי אנחנו מסגלים לעצמנו הרגלים שעוקפים את הבעיה, בדיוק כמו "קליקים" מיותרים שהופכים להרגל בתוכנה או יישומון.
הדרך הנכונה במקרה כזה היא לא הסתכלות על תכנון המוצר - הסתכלות ששבויה בהרגלים שלנו, אלא דווקא מבט ביקורתי על אופן השימוש הרגיל בו.
הנה דוגמה טובה ממוצר חומרה פשוט: מה עוד אפשר לחדש בשקע חשמלי? מלבד שינויי עיצוב, נראה שהמוצר עצמו לא השתנה לאורך השנים. אבל מבט מפוכח על אופן השימוש, וזיהוי המעקף שהתרגלנו לבצע (חיבור כבל מאריך), יכול להוות פריצת דרך מחשבתית שתציע שילוב של הכבל המאריך בתוך המוצר עצמו.
[קונספט לשקע חשמלי, עיצוב: Meysam Movahedi]
סטיב ג'ובס, על הקושי שבהמצאת חידושים
זה ממש קשה לאפיין מוצרים על-פי קבוצות מיקוד. פעמים רבות, אנשים לא יודעים מה הם רוצים עד שמראים להם את זה‬.
סטיב ג'ובס, מייסד ומנכ"ל "אפל"
IkeaHackers - מוצרים כחומרי גלם
מה יקרה אם ניקח חפצים שנמצאים סביבנו, חפצים שלמים ומוכנים, ונתייחס אליהם כחומרי גלם ליצירת דברים חדשים?
צורת החשיבה הזאת היא פן מאוד מרתק של היצירתיות, כי היא למעשה יצירתיות שפורצת את הגבולות באופן הכי עמוק.
זה הרעיון שעומד בבסיס הבלוג IkeaHackers, שמנהלת בהצלחה רבה משנת 2006 ג'ולס יאפ.


מה זה פה? לאן הגעתי?
גם הטכנולוגיה הכי יפה ומתקדמת צריכה קודם כל להתחבר לבני-האדם.
וזה מה שאנחנו עושים ב-"היי־טקסט", מתוך תשוקה ונסיון הן בתחום הטכנולוגי והן בתחום הכתיבה, העיצוב וחוויית הלקוח.
באתר הזה אפשר למצוא מאמרים על תרבות טכנולוגית, מיתוג, שיווק, מיקרוקופי, ובעצם על כל הצד האנושי של הטכנולוגיה, ועל הדרכים שבהם אפשר וצריך לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים. אנחנו מזמינים אותך לקבל כאן טיפים וכלים מעשיים, קצת השראה, ואפילו כמה תרגילים לבחינת התקשורת השיווקית ולפיתוח הנכון שלה.

עוד עלינו ועל מה שאנחנו עושים
עבודות נבחרות שלנו
קריאה לפי נושא
"חשוב לזכור שרשימות תבליטים (Bullets) הן חלק מהטקסט, ונועדו להקל על הקריאה, ולא לעכב אותה. הנה ארבעה כללים קטנים אבל חשובים שיעזרו לכם להשתמש בצורה נכונה ברשימות."

למאמר המלא...
כלים
השראה
מוזיקה שמנקה את הראש
ציטוטים שפותחים את המחשבה
עוד דברים שמעוררים את הדמיון

משחקים חינוכיים
המשחקים הקטנים והחביבים שנכללו במערכת ההפעלה "חלונות" לא היו סתם משחקים.
מיקרוסופט השתמשה בהם כדי להטמיע וללמד שימוש בממשק המשתמש הגרפי:
"שולה המוקשים" לימד לחיצות עכבר, כולל ההבדל בין הכפתור הימני לשמאלי.
"סוליטייר" לימד 'גרירה והפלה' עם העכבר.
"לבבות" לימד על ריבוי משתתפים דרך הרשת המקומית.
ואילו "פריסל", שפעל בארכיטקטורת 32 ביט כשמערכת ההפעלה עדיין עבדה ב-16 ביט, נועד לבדוק אם הותקנו כראוי כל קבצי המערכת.

המשתמשים התאהבו במשחקים, ולא הסכימו לנסיונות להסיר אותם בגירסאות מתקדמות יותר.

ב"חלונות 10" נדרשו המשתמשים להוריד משחקים נוספים - זאת, כמובן, כדי ללמד אותם על השימוש ב"חנות היישומים".


ניוזלטר ויצירת קשר

"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו: מגזין היי־טקסט בגירסת דוא"ל, עם טיפים, כלים מעשיים, השראה, וכל מה שצריך כדי לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים.
מבטיחים לא להציק יותר מדי, וכמובן לא להעביר את כתובת הדוא"ל שלך לאף אחד.
נרשמים כאן.

ואנחנו גם אוהבים שעוקבים אחרינו:


וכמובן שיש גם עמוד "צרו קשר" מסורתי ומלא, כאן.