× המגזין
כלים
אודות
קשר
שירותים


חזרה למעלה
רוצה להתעדכן במאמרים מעניינים, טיפים וכלים מעשיים, ועוד הפתעות?
אפשר להוסיף תזכורת ביומן להיכנס לאתר מדי פעם, אבל יותר פשוט לקבל את זה ב"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו:
רק לחיצה כאן ומגיעים לעמוד הרישום
הבנתי, לא רוצה לראות את ההודעה הזאת היום
השראה
ניתוח-ניסוח: מאיר אריאל
מאיר אריאל ז"ל היה אחד הלהטוטנים הדגולים ביותר של העברית החדשה, וכמעט מכל שורה שכתב אפשר ללמוד משהו. הפעם נתמקד בשורה אחת מתוך שירו "לילה שקט עבר על כוחותינו בסואץ", שיש בה דילמה ניסוחית ופתרון מבריק שלה.
אריזה שמעוררת את המוצר לחיים
כשמשחקים קצת עם המוצר בידיים, אפשר פתאום לגלות איך רואים אותו מזווית אחרת. וכך, בלי שינוי במוצר עצמו, אפשר להציג אותו באופן חדש ולעורר את הדמיון הצרכני.
[אוזניות Note של Panasonic. עיצוב: Scholz & Friends, גרמניה]
זיהוי נכון של הרגלים בעייתיים כדרך לפתרון
לפעמים, זיהוי נכון של צורך בממשק משתמש יכול להיות קשה דווקא כי אנחנו מסגלים לעצמנו הרגלים שעוקפים את הבעיה, בדיוק כמו "קליקים" מיותרים שהופכים להרגל בתוכנה או יישומון.
הדרך הנכונה במקרה כזה היא לא הסתכלות על תכנון המוצר - הסתכלות ששבויה בהרגלים שלנו, אלא דווקא מבט ביקורתי על אופן השימוש הרגיל בו.
הנה דוגמה טובה ממוצר חומרה פשוט: מה עוד אפשר לחדש בשקע חשמלי? מלבד שינויי עיצוב, נראה שהמוצר עצמו לא השתנה לאורך השנים. אבל מבט מפוכח על אופן השימוש, וזיהוי המעקף שהתרגלנו לבצע (חיבור כבל מאריך), יכול להוות פריצת דרך מחשבתית שתציע שילוב של הכבל המאריך בתוך המוצר עצמו.
[קונספט לשקע חשמלי, עיצוב: Meysam Movahedi]
סטיב ג'ובס, על הקושי שבהמצאת חידושים
זה ממש קשה לאפיין מוצרים על-פי קבוצות מיקוד. פעמים רבות, אנשים לא יודעים מה הם רוצים עד שמראים להם את זה‬.
סטיב ג'ובס, מייסד ומנכ"ל "אפל"
IkeaHackers - מוצרים כחומרי גלם
מה יקרה אם ניקח חפצים שנמצאים סביבנו, חפצים שלמים ומוכנים, ונתייחס אליהם כחומרי גלם ליצירת דברים חדשים?
צורת החשיבה הזאת היא פן מאוד מרתק של היצירתיות, כי היא למעשה יצירתיות שפורצת את הגבולות באופן הכי עמוק.
זה הרעיון שעומד בבסיס הבלוג IkeaHackers, שמנהלת בהצלחה רבה משנת 2006 ג'ולס יאפ.
שעון השעונים
יש הבדל, שלא תמיד שמים לב אליו, בין מידע לבין ידע. הידע הוא שלם ובעל משמעות מעשית, והוא נוצר מתוך שילוב נכון של פריטי מידע בסיסיים.
שעון השעונים הזה מציג את השעה באופן ספרתי, באמצעות מערך של 24 שעוני מחוגים קטנים.
[Saatchi Gallery London ; humanssince1982.com]
חצי תומך ספרים
מידע בסיסי יכול לקבל משמעות שונה כשהוא מגיע בהקשרים שונים.
תומכי הספרים האלה מעוצבים כך שמחצית המילה משתקפת במתכת ויוצרת את המילה המלאה. המידע החצוי מקבל את שלמותו בזכות המצע עליו הוא יושב.
[look.co.il]
שעון אקסטרה-נורמלי
מערכת שכוללת הרבה מידע היא דבר שנשמע טוב, אבל עודף מידע עלול לגרום לבילבול ואפילו לנטישת השימוש.
השעון הזה בנוי כך שמחוג השעות הוא למעשה חתך במשטח עגול ואטום, שחושף בכל רגע את החלק הנכון בלוח המספרים שמאחוריו. באופן זה, רק המידע הרלוונטי מוצג, בהתאם למצב העדכני.
[Ross McBride ; Design Museum London ; normaldesign.net]
Tio
לעתים קרובות, המוצר הטכנולוגי נדרש להציג למשתמש נתון בעל משמעות באופן ויזואלי וברור, כדי לסייע בקבלת החלטה.
Tio הוא מתג חשמלי שעיצב טים הולי, ונועד כדי לסייע לחינוך ילדים לחשיבות הנושא של חסכון באנרגיה. המתג משנה את צבעו בהתאם למשך הזמן שעבר מאז הפעלתו האחרונה, וכך מעודד את הילד לשקול האם כדאי לכבות אותו.
[timholley.de]
רורי סאתרלנד על ערך לא מוחשי
רורי סאת'רלנד, בשתי הרצאות מרתקות ומצחיקות מתוך TED, על הערך הגדול של יצירת "ערך בלתי מוחשי", ומדוע שינוי במסגרת ההתייחסות ובהקשר השימוש יכול להיות שקול לשינוי במוצר עצמו.
איזידור אייזק רבי, על סקרנות ולימוד
אמא שלי הפכה אותי למדען בלי שהתכוונה לכך בכלל. כל האמהות היהודיות בברוקלין נהגו לשאול את הבן שלהן: 'נו למדת משהו בבית ספר היום?', אבל לא אמא שלי. היא תמיד שאלה אותי שאלה אחרת: 'איזי, שאלת שאלה טובה היום?' ההבדל הזה הוא שהפך אותי למדען.
איזידור אייזק רבי, זוכה פרס נובל
אלברט איינשטיין, על בעיות ופתרונות
לא נוכל לפתור בעיות באמצעות אותה צורת חשיבה שהשתמשנו בה כשיצרנו אותן.
מרשל מקלוהן, על האדם והטכנולוגיה
אנו מעצבים את הכלים שלנו, ולאחר מכן הכלים שלנו מעצבים אותנו.
מרשל מקלוהן, מתוך הספר "להבין את המדיה"
יו מקיי, על תבניות וחדשנות
אנחנו אוהבים את הרעיון של חופש - התרבות שלנו כמעט סוגדת לו - ולמרות זאת אנחנו מחפשים את ההגנה של מה שידוע ונוח.
יו מקיי, פסיכולוג וחוקר מדעי-החברה
מרטין קופר על הטלפון הסלולרי
פעם אנשים היו מתקשרים למקום מסויים,
היום אנשים מתקשרים לאדם מסויים.
מרטין קופר, ממציא הטלפון הסלולרי

מה זה פה? לאן הגעתי?
גם הטכנולוגיה הכי יפה ומתקדמת צריכה קודם כל להתחבר לבני-האדם.
וזה מה שאנחנו עושים ב-"היי־טקסט", מתוך תשוקה ונסיון הן בתחום הטכנולוגי והן בתחום הכתיבה, העיצוב וחוויית הלקוח.
באתר הזה אפשר למצוא מאמרים על תרבות טכנולוגית, מיתוג, שיווק, מיקרוקופי, ובעצם על כל הצד האנושי של הטכנולוגיה, ועל הדרכים שבהם אפשר וצריך לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים. אנחנו מזמינים אותך לקבל כאן טיפים וכלים מעשיים, קצת השראה, ואפילו כמה תרגילים לבחינת התקשורת השיווקית ולפיתוח הנכון שלה.

עוד עלינו ועל מה שאנחנו עושים
עבודות נבחרות שלנו
קריאה לפי נושא
"בראשית ברא אלוהים את האדם, ואז האדם החליט שאלוהים מיותר, ואז אלוהים גרם לאדם לברוא כל מיני רובוטים, בובות מין משוכללות, ואת המילה "וירטואלי", ובמהלך דמקה דמיוני ומבריק, הראה לכולנו שאם ככה אז בעצם גם האדם עצמו מיותר."

למאמר המלא...
כלים
השראה
מוזיקה שמנקה את הראש
ציטוטים שפותחים את המחשבה
עוד דברים שמעוררים את הדמיון

לבחור עבור הלקוח
לקוחות הטלפוניה בארה"ב זכו לרפורמה בענף בשנת 1984, אבל לא היתה להם הסבלנות כשנשאלו בתחילת השיחה דרך איזו חברה הם רוצים להתקשר.
יזם צעיר בשם דניס דיס ניצל את העניין, פתח חברת טלפוניה קטנה, ורשם אותה תחת השמות "I Don't Know", "Who Cares" ו-"Who Ever", וזכה לקבל את נתח השוק של כל אלה שהשיבו כך על השאלה.


ניוזלטר ויצירת קשר

"תקציר מנהלים" - הניוזלטר שלנו: מגזין היי־טקסט בגירסת דוא"ל, עם טיפים, כלים מעשיים, השראה, וכל מה שצריך כדי לתקשר את המוצר הטכנולוגי אל האנשים.
מבטיחים לא להציק יותר מדי, וכמובן לא להעביר את כתובת הדוא"ל שלך לאף אחד.
נרשמים כאן.

ואנחנו גם אוהבים שעוקבים אחרינו:


וכמובן שיש גם עמוד "צרו קשר" מסורתי ומלא, כאן.